Tokyo — Yokohama Rubber Co., Ltd. teatas, et ta on lennukite jaoks välja töötanud radiaalrehvi ADVAN AC Y-255, mis põhineb ettevõtte tipp-brandil ADVAN, ning on märtsis alustanud selle tarnimist Boeingi uusimate reisilennukite tarbeks Ameerika Ühendriikides tegutsevatele Jaapani lennufirmadele. Rehvimõõt on 50x20.0R22 (26PR ja 32PR).
Lennukimargi Boeing 777-300 rehvidele saavad osaks veelgi suuremad koormused kui vormel1 autodele: lennukirehvid peavad korduvate õhkutõusmiste ja maandumiste ajal taluma 300-tonnist raskust kiirustel 340 km tunnis ja enam. Kuna selleks otstarbeks sobivate rehvide valmistamine nõuab väga kõrgel tasemel tehnoloogiat ja kogemusi, suudavad lennukirehve valmistada vaid üksikud rehvitootjad maailmas. Alates lennukirehvide arendustöö algusest 1940. aastal, on Yokohama Rubber tarninud suures valikus rehve lennukitööstusele, kaitsetööstusele ja muude tööstusharude ettevõtetele.
ADVAN AC Y-255 on lennuki radiaalrehv, mida iseloomustab otstarbekohane vastupidavus ja kerge kaal ning mis vastab igati lennunduse ajakohastele nõuetele. Korduvad õhkutõusmised ja maandumised kulutavad rehvi turvisemustrit, mille tõttu tuleb tavaliste diagonaalrehvide mustrit rehvide kasutusea vältel kuni kuus korda protekteerida, samas kui radiaalrehve protekteeritakse sama kasutusintensiivsuse korral tänu nende suurele vastupidavusele ja kulumiskindlusele umbes kaks korda harvemini. Tundes uhkust uue rehvi üliheade omaduste üle, andis Yokohama Rubber rehvile ettevõtte tipp-brandi järgi nimeks ADVAN — seda tehti esmakordselt lennukirehvide tootmise ajaloos.
Pika ja laia kere ning kahe reaktiivmootoriga Boeing 777 seeria reisilennukid on väga hinnatud tänu ruumikale interjöörile, suurepärasele varustuse ja mugavuste tasemele ning energiasäästlikusele. Praegu valmistatakse kahte mudelit: 777-200 mahutab kuni 440 reisijat ja 777-300 kuni 550 reisijat. 777-300ER (suurema lennukaugusega) tegevusulatus on kuni 14 594 km, mis on maailma suurimaid.
|